Естетичне виховання







ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА

Основним засобом у естетичному вихованні і культурному розвитку юних читачів у бібліотеці, попри сказане вище щодо прагматичності читання сучасних дітей, залишаються  твори художньої літератури.
Бібліотеки повинні плекати об’єднання за інтересами літературно-творчого спрямування: літературні вітальні, клуби “Книголюб”, “Рідне слово”, “ДАР” та подібні. Тут гуртуються творчо обдаровані діти, з якими поряд з бібліотекарями й вчителями літератури працюють місцеві письменники та журналісти. На засіданнях обговорюються перші проби пера дітей, але головне те, що за допомогою фахівців діти пізнають красу і естетичну цінність художнього твору, рідної мови.
Традиційними для наших дитячих бібліотек є зустрічі з майстрами слова, презентації нових книг письменників-земляків, літературні фестивалі “Майстри пера Херсонщини – дітям”, «Твори наших земляків», «Літературні таланти Херсонщини».
Дитячі бібліотеки області щороку демонструють приклади подібних заходів:
поетично-краєзнавча мандрівка „Мій край – це серця рідна пристань” була проведена В.-Олександрівською ЦДБ (орієнтовно – для учнів 5-6 кл.); урок народознавства „Ясніє в кожній квітці дивина. Українські вишиванки” пропонує маленьким генічанам центральна бібліотека цього району (аудиторія – 3-4 кл); поетичний аукціон „Хто всі рими пам’ятає?” (6 кл.) проведений Н.-Сірогозькою дитячою бібліотекою; літературно-мистецька година „Із слова починається родина, із мови починається мій рід” (Каховська ЦДБ) та літературно-мистецький конкурс „Душі криниця” (Голопристанська ЦДБ) сприяли виявленню та розвитку юних літературних обдарувань.
Прикладами інноваційних, інтерактивних заходів, спрямованих на пропаганду художньої літератури як естетичного явища, можуть бути хронологічна подорож з книгою«Читали нас впродовж тисячоліття» (улюблені літературні твори різних епох в ілюстраціях, інсценізаціях та художньому виконанні) для 7-8-класників; фолк-мандрівка„Легенди рідного краю” для учнів 5-х класів, поетичні досвітки „Якою мовою співають солов’ї?” (лірична українська поезія ХІХ-ХХІ ст.) для 8-класників, гра-головоломка«Бригантини, флібустьєри і… підручник з історії» (для учнів 9-класників).




Комментариев нет:

Отправить комментарий